W ostatnich latach dużo się mówi i pisze o certyfikatach SSL. Specjaliści przekonują, że każda strona internetowa powinna mieć taki certyfikat. Czy jednak naprawdę certyfikat SSL jest potrzebny? Sprawdzamy argumenty za tym przemawiające.

Łatwo poznać, że dana strona internetowa ma certyfikat SSL, ponieważ jej adres zaczyna się od HTTPS. Coraz więcej witryn jest zabezpieczanych protokołem SSL. To rosnące zainteresowanie nie jest wcale przypadkowe. Właściciele serwisów internetowych przekonują się, że certyfikat SSL lepiej mieć, niż go nie mieć. Co za tym przemawia?

Bezpieczeństwo danych

Pierwszy argument, który przemawia za tym, żeby wyposażyć stronę internetową w certyfikat SSL, to bezpieczeństwo danych. Dzięki SSL szyfrowana jest transmisja między przeglądarką użytkownika a serwerem, na którym działa witryna. W ten sposób mamy pewność, że nikt nieupoważniony nie przechwyci tej transmisji. To łatwy, ale skuteczny sposób na zabezpieczenie przesyłania wrażliwych danych.

Budowanie wiarygodności

Nie wszyscy wiedzą, ale certyfikat SSL pomaga również w budowaniu wiarygodności. W jaki sposób? Internauci mają coraz większą świadomość zagrożeń w sieci. To sprawia, że coraz więcej osób zwraca uwagę, czy przeglądana witryna jest bezpieczna. Certyfikat SSL jest tego świadectwem. To także znak, że właściciel witryny przywiązuje dużą wagę do bezpieczeństwa i jest wiarygodny. To może się przełożyć na zwiększenie konwersji serwisu.

Wymagania RODO

Certyfikat SSL ułatwia również spełnienie wymagań, jakie stawia przed właścicielami stron internetowych ustawa o RODO. Co prawda nie ma tam wymogu instalowania certyfikatów SSL, ale są przepisy, które najłatwiej wypełnić za pomocą certyfikatu SSL. RODO wymaga, żeby administrator witryny, jak i podmiot przetwarzający dane stosowali szyfrowanie informacji o użytkownikach serwisu.

Działania SEO

Ostatni argument dotyczy kwestii SEO. W jaki sposób certyfikat SSL w tym pomaga? Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, czyli Google, stawia przede wszystkim na strony bezpieczne i na protokół HTTPS. To jednocześnie oznacza, że strony z SSL są bardziej promowane w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie oznacza to, że witryna z SSL znajdzie się od razu w TOP10, ale będzie jej łatwiej zająć lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Certyfikat SSL jest bardzo przydatny dla strony internetowej. Nie dość, że pozwala zabezpieczyć dane użytkowników, to jeszcze buduje wiarygodność, ułatwia wypełnienie przepisów RODO i pomaga przy działaniach związanych z pozycjonowaniem witryny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*