Deweloper to osoba, która inwestuje w nieruchomości – budowę, promocję, sprzedaż. Wykorzystuje w tym celu różne narzędzia promocyjne oraz kanały, aby zyskać uznanie i przychylność potencjalnych nabywców, a także wszystkich osób mających swój udział w tworzeniu danej inwestycji. Podstawowym elementem całego procesu promocji i sprzedaży mieszkań, jest marketing dla deweloperów. Jest to niezwykle ważny element planu strategicznego, który pozwala deweloperom wzbudzać zainteresowanie swoją ofertą wśród osób poszukujących mieszkań, czy domów. Z czego składa się wspomniany marketing inwestycji deweloperskich?

Z czego składa się marketing w branży nieruchomości?

Na marketing dla deweloperów składa się kilka istotnych elementów. Obecnie rynek nieruchomości przepełniony jest setkami różnych firm deweloperskich, które prześcigają się i konkurują ze sobą w celu zdobycia jak największej liczby zainteresowanych.

Aby zwiększyć sprzedaż danej inwestycji, deweloperzy mogą zatem korzystać z marketingu. W jego skład wchodzi:

  • sporządzenie atrakcyjnej oferty nieruchomości,
  • korzystanie z różnych kanałów komunikacji, np. Facebook, Instagram,
  • korespondencja e-mail z osobami poszukującymi mieszkań bądź domów na wynajem, bądź kupno,
  • atrakcyjna strona internetowa z ciekawym projektem graficznym,
  • pozycjonowanie, reklama, PR,
  • Google Ads – kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania,
  • reklamy zewnętrzne – billboardy, ulotki, gazetki, wizytówki, bannery i inne,
  • sylwetka dewelopera – jaką jest osobą, co sobą reprezentuje, czy jest godny zaufania i jaką ma opinię wśród ludzi.

Celem wspomnianego marketingu dla deweloperów, jest nie tylko zwrócenie uwagi potencjalnego nabywcy, ale też utrzymanie jej na dłużej, a co za tym idzie, nakierowanie go w stronę finalizacji zakupu mieszkania, czy też domu. Skuteczna strategia marketingowa jest kluczem, który prowadzi do tego, że potencjalny nabywca trafia na stronę www inwestycji, zostaje na niej dłużej (zapoznaje się z ofertą) i zostawia swoje dane kontaktowe. Połowa sukcesu.

Działania marketingowe na każdym etapie inwestycji

Powodzenie sprzedaży zależy od odpowiedniej strategii marketingowej. W tym celu deweloperzy nieustannie przeprowadzają odpowiednie działania marketingowe dosłownie na każdym etapie inwestycji – od momentu rozpoczęcia budowy, aż po oddanie inwestycji do użytku. Pomocne w tym zakresie mogą okazać się odpowiednie, wymienione już nieco wyżej, elementy.

Marketing dla deweloperów wymaga odpowiedniej wiedzy oraz przygotowania, dlatego większość firm korzysta z pomocy specjalistów od marketingu w tym zakresie.

Analiza konkurencji

Równie ważna co strategia i wykorzystanie różnych kanałów komunikacji, jest skuteczna i dogłębna analiza konkurencji. Jak wiadomo, rynek nieruchomości przepełniony jest setkami nowych inwestycji, dlatego zaczynając swoją przygodę z promocją i sprzedażą mieszkań, warto sięgnąć po informacje do konkurencji. Co robi w celu pozyskania nowych nabywców? Czy są jakieś sprawy, w których radzi sobie gorzej? Jakich kanałów używa i czym wyróżnia się na rynku.

Znajomość tych wszystkich elementów może pomóc w tworzeniu skutecznej strategii oraz późniejszych kampanii reklamowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*