Branża hotelarska od kilku dobrych lat przeżywa na całym świecie swój boom. Również w Polsce można zauważyć rosnące zainteresowanie usługami noclegowymi. Wiele hoteli zmierza w stronę cyfryzacji i nowoczesnych technologii. Aby dogonić ducha smart home, przedsiębiorstwa hotelarskie decydują się na wdrażanie rozwiązań z zakresu automatyki budynkowej. Za pomocą big data i koncepcji Internetu Rzeczy zwiększają efektywność swoich działań nawet o kilkadziesiąt procent. W jaki sposób działa automatyka budynkowa dla hoteli? I w czym pomagają inteligentne rozwiązania?

Automatyka budynkowa w branży hotelarskiej

Automatyka budynkowa (w tym hotelowa) to nic innego jak cały system, który integrując się z szeregiem różnych urządzeń, usprawnia pracę personelu hotelowego oraz uatrakcyjnia pobyt gości w placówce. Automatyka budynkowa sprawia, że dany obiekt staje się inteligentny. Chodzi tutaj przede wszystkim o automatyczną realizację poszczególnych czynności – bez udziału użytkownika. Udział ten co prawda może być, jednak w dość ograniczonym stopniu.

Projektowanie budynków hotelowych, oprócz aspektów estetycznych i konstrukcyjnych, uwzględnia również ogrzewanie, klimatyzację, czy też kontrolę dostępu. Są to rozwiązania automatyki budynkowej, które wyraźnie poprawiają komfort i podnoszą poziom bezpieczeństwa lokatorów.

Nowe udogodnienia w znacznym stopniu odciążają użytkowników z procesów, które standardowo zajmują mnóstwo czasu. Na skomputeryzowany system połączeń składają się między innymi takie technologiczne rozwiązania, jak:

  • urządzenia RTV i AGD;
  • systemy bezpieczeństwa (w tym również systemy przeciwpożarowe), np. elektryczne zamki na kod, monitoring;
  • klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie;
  • oświetlenie.

Połączone w jeden wspólny system mogą reagować na polecenia użytkownika, np. poprzez zmianę natężenia światła w godzinach wieczornych bądź też reagowanie na ruch i włączanie oświetlenia na korytarzach. Goście hotelowi mogą sterować systemem i zmieniać jego parametry na innowacyjnych panelach dotykowych bądź też poprzez piloty zdalnego sterowania. Personel hotelowy może kontrolować poszczególne funkcje w systemie automatyki budynkowej poprzez połączenie z chmurą.

Smart Hotel – przestrzeń dopasowana do potrzeb klientów

Inteligentne rozwiązania pozwalają znacząco usprawnić procesy zachodzące w hotelu. Przynoszą tym samym wiele korzyści, z których najistotniejsze, są: bezpieczeństwo gości oraz lepsza organizacja pracy. Dodatkowym atutem automatyki budynkowej, czy też automatyki hotelowej, jest również wyższa jakość obsługi hotelowej. Prosty interfejs umożliwia obsługę systemu zdalnie, w najbardziej dogodnym momencie.

Automatyka dla budynku jest zatem bardzo dobrym rozwiązaniem i atrakcyjną propozycją, z której zaczyna korzystać wiele przedsiębiorstw. Takie rozwiązania pozwalają budować znaczną przewagę na konkurencyjnym rynku. Poprawiają wydajność oraz znacząco ograniczają straty materialne. Są więc stworzone do tego, aby służyć użytkownikom – w najlepszym tego słowa znaczeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*