Artykuły sponsorowane to doskonały sposób na zwiększenie zasięgów, widoczności w Google i zaufania odbiorców. Jednak stworzenie takiego tekstu wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Co powinien zawierać idealny artykuł sponsorowany?

Wybór tematu

Aby mieć pewność, że artykuł sponsorowany jest dobrany do Twojej grupy odbiorczej, musisz wybrać temat, który będzie dla niej interesujący. Istnieje wiele czynników, które pomogą Ci w dokonaniu tej decyzji. Jednym z nich jest oczywiście liczba wyszukiwań danej frazy, która bezpośrednio dotyczy Twojej branży czy też produktu, który chcesz promować. Zastanów się, jakie pytania zadaje Twój klient i w jaki sposób może dotrzeć do artykułu sponsorowanego. Tutaj przyda się dobrze opracowana persona, która umożliwi Ci zrozumienie grupy docelowej i poznanie jej potrzeb. Temat nie może być dobrany do Ciebie, ale do odbiorców. To istotna zasada, o której nie możesz zapomnieć. Wybierając temat powinien przyświecać Ci także konkretny cel – zwiększenie sprzedaży, świadomości czy też znalezienie nowych odbiorców.

Zaplanuj tekst

Każdy tekst, także ten umieszczony na stronie internetowej, musi mieć konkretną, dobrze opracowaną strukturę. Tytuł powinien być chwytliwy i interesujący dla czytelnika. Świetnie sprawdzają się chociażby pytania, czy też uwzględnienie liczb. Pamiętaj, że tytuł nie może obiecywać tego, czego nie będzie w artykule. To może skutecznie odstraszyć Twoich odbiorców. Lead jest krótkim fragmentem zachęcającym do czytania. Musi on wskazywać na tematykę artykułu. Tekst powinien być podzielony na nagłówki (H2, H3 itd.), dzięki czemu struktura jest czytelna i zachęcająca. Nie ma nic bardziej odstraszającego, niż wielki blok tekstu.

Pamiętaj, że artykuł nie jest nachalną reklamą

Nadal wiele osób decyduje się na artykuły sponsorowane, myśląc, iż jest to najlepszy sposób na wypisywanie peanów na temat swoich produktów. Nikt nie uwierzy w taką treść. Poza tym – to przecież nie jest jej celem. Tekst sponsorowany ma imitować treść, jaka zostałaby opublikowana na danej stronie czy portalu. Jeśli jest to blog z poradami kosmetycznymi, tekst o naturalnych nawozach nie trafi na zainteresowanych czytelników. Przede wszystkim jednak, oprócz tego, iż medium jest tu źle dobrane, sam tekst wygląda jak sztucznie wyhodowana reklama. A tak prezentować się nie może. Dlatego umieszczając linki, nie przesadzaj z nimi. Artykuły sponsorowane to świetny sposób na to, by wypozycjonować stronę, jednak ma na celu również zwiększenie wiarygodności marki. Nigdy o tym nie zapominaj.

Wybierz odpowiednie medium

To jest już niejako poza tworzeniem samego tekstu, a jednak nie można tej kwestii pominąć. Wspomnieliśmy już, że treść musi być umieszczona w miejscu, które odwiedzane jest przez Twoją grupę docelową. To jednak nie wszystko. Wybieraj także strony, które nie są spamowe, nie wrzucają codziennie masy linków, gdyż wtedy tracą one swoją wiarygodność. Korzystaj ze stron o dużym Domain Ratingu, by zyskać na publikowaniu, a nie na nim tracić.

Jeśli zastanawiasz się, jak pozycjonować stronę na wordpress lub innym CMS, masz już odpowiedź – artykuły sponsorowane to doskonała metoda. Jednak tworząc takie treści, musisz pamiętać o wszystkich powyższych zasadach. I jeszcze kilku innych, dotyczących samej jakości tekstu. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, poproś o pomoc specjalistów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*