Branża kurierska stale się rozwija i ma to bezpośredni związek z dynamicznym rozwojem branży e-commerce. Zakupy przez internet to bardzo popularna forma zakupów a przesyłka kurierska to jedna z najbardziej pożądanych form dostawy. Firmy kurierskie oferują swoim klientom różne formy i warunki współpracy. Na co należy zwrócić uwagę wybierając firmę kurierską?

Wybór firmy kurierskiej – ustalenie priorytetów

Metoda oceny firmy kurierskiej powinna opierać się na określonych kryteriach oraz ich priorytetach. Wybierając kuriera można kierować się różnymi czynnikami, takimi jak cena, czas dostawy, jakość usług czy dostępność usług dodatkowych. Dlatego należy najpierw zastanowić się, który czynnik jest najważniejszy i czego przede wszystkim oczekuje się od usługodawcy. Nie zawsze decydującym czynnikiem będzie cena usługi, ale na przykład solidny kurier będzie charakteryzował się szybkością dostawy czy jakością realizowanej usługi.

Wybór firmy kurierskiej – cena

Cena jest dla każdego bardzo ważnym czynnikiem decydującym o wyborze usług. Nie mniej jednak nie powinna być ona zawsze jedynym czynnikiem decyzyjnym. Duża konkurencja na rynku usług kurierskich nie pozwala podmiotom zejść poniżej pewnych standardów dostawy, więc niska cena nie zawsze oznacza słabą jakość usług. Niższa cena może wynikać, na przykład z mniejszej elastyczności kuriera czy niskiej dostępności usług dodatkowych. Warto jednak mimo wszystko dokładniej przeanalizować inne elementy.

Wybór firmy kurierskiej – jakość i niezawodność

Niezawodność dostaw to najważniejszy element usług kurierskich. Pewność, że nadana przesyłka trafi do adresata możliwie jak najszybciej i w idealnym stanie to dla klientów podstawowe wymaganie. Takie elementy logistycznej obsługi klienta wewnątrz firm kurierskich mierzone są za pomocą specjalnych wskaźników, takich jak wskaźnik przesyłek uszkodzonych czy wskaźnik przesyłek błędnie dostarczonych. Takich wskaźników oczywiście żadna firma nie upublicznia, dlatego warto zapoznać się z opiniami innych klientów. Warto przejrzeć fora internetowe lub strony firm kurierskich, gdzie klienci wyrażają opinię na temat konkretnych firm.

 Wybór firmy kurierskiej – wygoda i komfort klienta

Nadawani i dobieranie przesyłek kurierskich przez klientów powinno być jak najbardziej wygodne i proste. Obsługa klienta to najważniejszy składnik usług, który często decyduje o ostatecznym wyborze.

Z perspektywy nadawcy warto zwrócić uwagę na możliwe sposoby nadania przesyłki. Niektóre firmy kurierskie dają możliwość nadania przesyłki tylko w wyznaczonych punktach, natomiast inne oferują dodatkowo możliwość zamówienia kuriera, który odbierze przesyłkę bezpośrednio z domu klienta. To bardzo ważne zwłaszcza, że dostępność punktów nie zawsze jest dogodna dla klienta. W niektórych, mniejszych miastach takie punkty mogą nawet nie istnieć. Z perspektywy nadawcy ważna jest również możliwość stałego monitorowania przesyłki w aplikacji lub na stronie oraz możliwość wybrania dodatkowych usług, takich jak przesyłki ekspresowe.

Podczas wyboru firmy kurierskiej warto również zwrócić uwagę na elementy istotne z perspektywy odbiorcy. Każda z firm deklaruje konkretną ilość prób dostarczenia, jaką podejmuje kurier jeśli nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem. Jeszcze inne dają możliwość zmiany terminu lub godzin dostawy przez odbiorcę lub pozostawienia paczki w specjalnych punktach odbioru. Dla odbiorcy przesyłki ważny jest również dobry kontakt z kurierem i precyzyjnie określone godziny planowanego dostarczenia paczki.

Wybór firmy kurierskiej zawsze uzależniony jest od indywidualnych potrzeb klienta, ponieważ każdemu z nich przyświecać mogą różne priorytety. Najważniejsze jednak, aby wybrana firma w stu procentach spełniała potrzeby i wymagania oraz oferowała usługi na dostatecznie wysokim poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*