Obecnie coraz częściej sięga się po voiceboty, stały się one wszechobecne. Stanowią nowoczesne narzędzie, dzięki któremu można zautomatyzować wiele procesów. Służą one do usprawnienia pracy, podniesienia jakości obsługi klienta. Oczywiście nie zastępują całkowicie konsultantów, ale świetnie sprawdzają się w przypadku odpowiadania na zapytania, przyjmowania reklamacji i zgłoszeń dotyczących awarii/błędów. W call center voiceboty cieszą się ogromną popularnością. Wykorzystuje się je w sklepach internetowych, e-przychodniach, procesie rekrutacji. Firma może liczyć na wiele korzyści po zastosowaniu voicebotów, więc warto zainteresować się tym tematem.

Do czego są wykorzystywane voiceboty?

Voiceboty są używane nawet w przypadku windykacji, bo pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów, zaoszczędzenie pieniędzy i czasu. Stanowią duże obciążenie dla pracowników. Rewelacyjnie sprawdzają się w przypadku powtarzalnych czynności. Można je wykorzystać do weryfikowania klientów, odpowiadania na zapytania. Voicebot to narzędzie do zautomatyzowania procesów dotyczących odzyskiwania należności finansowych. Może on przykładowo przyjmować opłaty zadłużenia i je potwierdzać. Inteligentny bot przekaże także informacje o terminie płatności, poda kwotę zadłużenia. Pracownicy nie będą musieli zajmować się prostymi czynnościami, które zajmują sporo czasu, poświęcają go na zrealizowanie bardziej skomplikowanych zadań, co przełoży się na wzrost efektywności obsługi klienta. Voiceboty można obecnie spotkać także w placówkach medycznych. Służą jako asystenci głosowi w e-przychodniach. Wystarczy odpowiednio je skonfigurować, aby przejęły część obowiązków personelu. Będzie można załatwiać więcej spraw w tym samym czasie.  Voiceboty usprawniają pracę, są dostępne przez całą dobę. Szybko odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania, co przełoży się na większe zadowolenie klientów. Każdy chce przecież jak najszybciej rozwiązać swój problem, a długie oczekiwanie na połączenie z konsultantem wzmaga frustrację.

Jakie jest zastosowanie voicebotów?

Voiceboty stały się powszechnie używanymi konsultantami wirtualnymi. Za ich pomocą możliwe staje się podniesienie jakości obsługi klienta. Firma będzie postrzegana jako profesjonalna, co wpłynie korzystnie na jej wizerunek. Zautomatyzowanie obsługi klienta przekłada się na sporą oszczędność czasu i pieniędzy. Voiceboty stanowią źródło informacji, odpowiadają na rozmaite zapytania, przyjmują zgłoszenia. Bardzo często konsultanci nie są w stanie obsłużyć wszystkich klientów ze względu na zbyt duże obciążenie infrastruktury telefonicznej. Można temu przeciwdziałać właśnie za pomocą inteligentnych butów. Są one uniwersalnym narzędziem, które sprawdzi się w przypadku każdej branży. Klienci doceniają szybkie odpowiedzi, często udaje się rozwiązać powstały problem bez angażowania konsultanta. Przy bardziej skomplikowanych zadaniach bot automatycznie je skategoryzuje, dokona zgłoszenia oraz przekieruje do właściwego pracownika. Dzięki temu można liczyć na poprawienie relacji z klientami. Voiceboty są bardzo pomocne także w HR, wykorzystuje się w procesie rekrutacji. Mogą przykładowo przyjmować dokumenty aplikacyjne, przeprowadzać wstępne wywiady i testy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*