W ostatnich dwóch dekadach telefonia komórkowa przeszła ogromne zmiany. Przede wszystkim doszło do jej znacznego upowszechnienia się – nawet wśród początkowo sceptycznych wobec tej technologii seniorów trudno znaleźć dzisiaj osobę, która nie korzystałaby z komórki. Na popularności znacznie zyskały też telefony na abonament, które zapewniają większą swobodę i komfort użytkowania.

Na rynku pojawiają się co jakiś czas intratne oferty poszczególnych operatorów, które proponują lepsze warunki umowy i więcej benefitów. Niektórzy boją się jednak, że – decydując się na taką zmianę – stracą swój dotychczasowy numer telefonu, który znają już wszyscy ich znajomi, członkowie rodziny czy partnerzy biznesowi. Nic bardziej mylnego! Zachowanie numeru telefonu przy zmianie operatora jest jak najbardziej możliwe i, co ważne, zwykle wcale nie wiąże się z długotrwałymi, trudnymi procedurami. Jak przenieść swój numer telefonu do innej sieci? Sprawdź sam – krok po kroku!

Krok 1: skontaktuj się z docelowym operatorem

Warto wiedzieć, że jeśli chodzi o telefony na abonament, to każdy z operatorów telefonii komórkowej ma w tym zakresie własne procedury. Cały proces może więc nieco różnić się między poszczególnymi sieciami. Zanim podejmiesz właściwe kroki, skonsultuj się więc z przedstawicielem operatora, do którego chciałbyś się przenieść – osobiście, telefonicznie lub drogą elektroniczną. Uwaga! Niektórzy operatorzy, jak INEA, oferują pomoc w przeniesieniu numeru i biorą na siebie wszystkie formalności z tym związane. To wygodne rozwiązanie, które pomoże ci zaoszczędzić czas i energię.

Krok 2: wypełnij wniosek o przeniesienie numeru

Elementem kluczowym w procedurach każdego z operatorów jest wypełnienie, podpisanie i złożenie odpowiedniego wniosku o przeniesienie numeru do innej sieci. Wzór takiego wniosku można znaleźć na stronie internetowej interesującego cię operatora lub uzyskać bezpośrednio w jego salonie. Bardzo ważne jest osobiste złożenie odręcznego podpisu na wypełnionym wniosku – bez tego nie zostanie on zaakceptowany.

Krok 3: poczekaj na decyzję

Dobra wiadomość – nie będzie to długi czas oczekiwania. Zgodnie z polskim prawem, jeśli składasz taki wniosek osobiście, operator jest zobowiązany rozpatrzyć twój wniosek w ciągu 6 godzin; jeśli zaś wybierzesz drogę elektroniczną, telefoniczną lub pocztową, operator rozpatruje wniosek w ciągu 3 dni roboczych.

Krok 4: podpisz umowę z nowym operatorem

Przenosząc telefony na abonament do innej sieci, musimy odstąpić od umowy z poprzednim operatorem (tryb tego odstąpienia reguluje twoja dotychczasowa umowa) i podpisać zobowiązanie z operatorem docelowym. Przed podpisaniem nowej umowy warto zwrócić baczną uwagę na zaproponowane w niej warunki i upewnić się, czy znalazł się w niej zapis o zachowaniu dotychczasowego numeru telefonu.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*